tirsdag 11. desember 2007

En dårlig dag

Dagen skal jo egentlig starte med pannettone, men noen i familien ser ut til å hatt kake til middag i går. Så jeg må trøste meg med én skive ferskt brød med hjemmelaget fikensyltetøy. Fiken er så søtt at 600 gram sukker er tilstrekkelig til en hel kilo fruktkjøtt.
Og dagen skal egentlig starte med å studere kartet over Toscana (det grønne). Men jeg føler meg presset til å hjelpe en doktorgradsstudent jeg har ansvaret for, så isteden leser jeg om det deomene-spesifikke språket Obol. Så om et språk for å kunne programmere sikkerhetsprotokoller er din greie skal du bare kontakte meg.

Men heller ikke efter å ha kommentert alt som måtte kommenteres er jeg klar til en liten tur. Marine har klaget over at noen EDB-greier ikke fungerer som de skal. Dermed går det ytterligere en time.
Planen var å kjøre over Passo di Cerreto (samme som forrige lørdag) og tilbake til Toscana over Passo di Pradarena. Det skal nemlig være en romersk vei på nordsiden av passet - jeg liker slikt. Men nå er det for sent for slikt.

Men endelig er jeg klar, og legger avgårde på en liten eftermiddagstur. Har ikke kjørt mange kilometrene før jeg skal fylle tanken. Bare for å oppdage at landets bensinstasjoner streker i dag. Argh!
Så det eneste bildet jeg fikk tatt er fra høyden ved San Guiliano Terme. Bildet viser det Skjeve Tårnet i Pisa sett fra litt avstand. Jeg trenger en bedre linse tror jeg.