lørdag 7. mars 2009

Edel

Til tross for Hustruens dystre spådommer så viste det seg at Edel ikke på noen måte ble redd av å se litt sne. Saken er at hos oss har det ikke kommet et eneste snefnugg i hele "vinter". Kjører man opp på over 1000 moh, da er det sne nok til både én og to sneballer. Men, altså, Edel hadde ikke noe i mot litt sne. Dette er andre gangen i sitt 63-årige liv at hun sitter på motorsykkel, så jeg er imponert over pågangsmotet!
Da vi kom til Villa Verde var det heller ikke noe knussel: Skikkelig lunch. Først hadde vi hjemmelaget pasta med skogssaus, derefter en passe stor bistecca. Vinen du ser ble naturligvis tømt ut så snart bildet var tatt!Ellers kan vi fortelle at åtte år uten garasje (og 111.000 km) har gjort at setet mitt var helt utslitt. Et lite verksted i Lucca gjorde jobben på én dag. Ikke bare ble det trukket om, jeg fikk også endret "profilen" slik at det ble flatere. Dermed sklir jeg mindre fremover (og familiejuvelene kommer ikke så mye i klem).
Som kjent er farvekombinasjonen rød-sølv raskere enn de andre kombinasjonene, og dermed kunne jeg ikke få helsort sete slik jeg ønsket. Tok ikke risikoen på å ikke beholde deler av det røde.

192 km.