søndag 13. januar 2008

Ocean


Efter flere forferdelige dager med regn kom solen endelig frem i dag. Det var virkelig tid for en tur til Havet.
Jeg kjørte fra mitt gjemmested her i fjellene ned over sletten, og ut til Marina di Pisa. Men dit hadde flere tusen andre også dratt for å se på Havet, så hovedgaten var sperret. Så derfor ble det ikke snakk om noen kjøretur langs stranden.
Isteden suste jeg opp til Marina di Vecchiano. Ikke så mange mennesker, men umulig å komme helt ned til vannet. Solen går ned og jeg er like langt fra et bilde av sykkelen og Havet.
Den eneste trøsten er at det er herlig med nye Hella FF-100 tusenmetere installert.

Men jeg vil absolutt ha et bilde av sykkelen og Havet. Så til slutt kjører jeg opp på Monte Pisano. På sletten nedenfor ser man Pisa, og Havet utenfor. Scenen lyses opp av mine tåkelys. Jeg hadde ikke min tripod med så det er litt uskarpt. Med bedre enn ingenting.

100 km.